De eerste dagen in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruben Hendrikx - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ruben Hendrikx - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Ruben

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een lange reis van 25 uur kwam ik donderdagavond rond 19:00 aan bij mijn studentenhuis in Kaapstad. Bij aankomst kwamen mijn huisgenoten de auto tegemoet gelopen om naar Signall Hill te gaan, waar je met een prachtig uitzicht op de stad kunt picknicken bij zonsondergang. Na een snelle douche ben ik meteen meegegaan en hebben we hier het begin van de avond doorgebracht. Vervolgens ben ik met de rest van de huisgenoten het nachtleven van Kaapstad gaan ontdekken. Na een gezellige avond en inmiddels 2 dagen te hebben doorgebracht zonder te slapen, ben ik maar eens naar bed gegaan.
Vrijdag ben ik de stad een beetje gaan ontdekken en zijn we 's middags bij Clifton Beach aan het strand gaan liggen. 's Avonds zijn we gaan uiteten. mijn eerste "Braai" in Zuid-Afrika. Een braai is een soort barbecue wat ze in Zuid-Afrika heel erg veel doen.
Zaterdag was er een amateur rugby toernooi in de buurt van het Greenpoint Stadium. Bij dit evenement was een grote feesttent met live muziek. Het was een super gezellig feest en de muziek die de bands maakte was erg goed. Omstreeks 22:00 was het feest gedaan en zijn we teruggekeerd naar ons huis waar we nog iets hebben gedronken.
Zondag zijn we naar Cape Point gereden. Cape Point is het zuidelijkste deel van Afrika waar de Indische Oceaan en de Atlantische Oceaan bij elkaar komen. Op de heenweg zijn we langs de Indische Oceaan gereden en zijn we onderweg bij een strand gestopt waar pinquïns rondlopen. Hier hebben we als echte touristen een aantal pinquïns op de foto vastgelegd en zijn we doorgereden naar Cape Point. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt om te genieten van het mooie uitzicht. Het gebied van Kaap de Goede Hoop waar Cape Point is, is ook heel erg mooi. We hebben hier wilde struisvogels, bavianen, schildpadden en een soort van bokken rond zien lopen. Op de terugweg naar huis hebben we de route langs de Atlantische Oceaan genomen. Evenals langs de Indische Oceaan was dit ook een geweldige route om te rijden.
Maandag zou mijn stage beginnen, maar gisteren kreeg ik een mailtje dat mijn stagebegeleider nog in Europa was, dus ik begin woensdag pas met mijn stage. De extra dagen vrij zijn een mooie luxe dus kunnen we nog optimaal gaan genieten van het lekkere weer!

Tot snel!

  • 10 Februari 2014 - 12:50

    Henk:

    Ha Ruben,

    Je bent goed begonnen als ik het verslag lees, en dan nu een paar extra dagen vrij.
    Rust maar goed uit dan kun je er woensdag tegenaan.


  • 10 Februari 2014 - 20:33

    Lenie Schreurs:

    Hallo Ruben,
    Heb zojuist je reisverslag gelezen. Mooi. Geniet er maar van en studeer goed

  • 10 Februari 2014 - 23:35

    Van Eygen Roger:

    Hoi Ruben , fijn om te zien en te horen dat alles goed met je gaat
    beleef een fijne tijd en de groetjes van tante els , dioni en mezelf
    je peetoom roger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1429
Totaal aantal bezoekers 5525

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 30 Juni 2014

Stage Cape Town

Landen bezocht: